Tuesday 24 October 2017

Forex handlare singapore blogg


Singapore Forex Trading. Singapore Forex Trading. What är Forex Trading i Singapore. Forex är kort form för utländsk valuta Det är också känt som FX. These villkor hänvisar till handel med valutorna i världen Forex marknaden är världens största marknad Med totala beräknade affärer som uppgår till mer än 3 miljarder dollar varje dag. Banco och stora finansiella institutioner som representerar regeringar är de främsta handlarna i utländsk valuta, även om valutahandel sker också av spekulanter. Det finns ingen central börs för valutahandel i motsats till aktiemarknaden Jag är klar på interbankmarknaden, som är som en OTC över diskmarknaden. Handel sker direkt mellan de två valutahandlarena via telefon eller på elektroniska nätverk. Huvudplatserna för valutahandel är Tokyo, London, Frankfurt och New York. Världsomspännande distribution av handelscentra innebär att valutamarknaden är en 24-timmarsmarknad. En valutahandelshandel är inköp av en valuta och försäljning av en annan En Valutakombinationen som används i handeln kallas en korsning av euron, eller GB-pundet japansk yen som exempel. De vanligaste valutorna är de så kallade majors EURUSD, USDJPY, USDCHF och GBPUSD Den viktigaste Forexen Marknaden är spotmarknaden eftersom den har den största volymen. Marknaden kallas spotmarknaden eftersom handeln löses omedelbart eller på plats. I praktiken betyder det två bankdagar. Nu när du har lärt dig något om Forex Trading i Singapore, ta reda på Varför det kan vara ett lönsamt företag för dem som är angelägna om att tjäna pengar hemifrån. Singapore Forex Trading. Asia Singapore.26 Jan 2017, Singapore - Finans Magnates - Protrader kan integreras med olika funktionella API-skivor för att erbjuda en multi-asset trading lösning för alla Stora marknader PFSOFT, en utvecklare av handelsprogramvara för ett brett spektrum av 1 juni 2016, Chicago, IL, USA - PRNewsWire - Phillip Capital Inc PCI, Chicago-baserade medlem av PhillipCapital Group of Companies PhillipCa Pital Group, kommer sluta att erbjuda handel med detaljhandel förexport till kunder.24 Apr 2015, London, Storbritannien - LeapRate - Den brittiska valutamarknaden, som är ett dotterbolag till Singapore-baserade finansiella gigantiska PhillipCapital, erbjuder handel med valutor och CFD på MT4-plattformen PhillipCapital-koncernen har. Tradering av utländsk valuta på marginal medför en hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Det finns möjlighet att du kan behålla förlusten av vissa eller alla dina initiala investeringar och därför borde du inte investera pengar som Du har inte råd att förlora Du borde vara medveten om alla risker som är förknippade med valutahandel och söka råd från en oberoende finansiell rådgivare om du är i tvivel. 2007-2016 - VDO Enterprises, Inc. A Omfattande Intervju med Forex Trader från Singapore . Jag har följt Forex Trader grundaren av Forex Pip Trader bloggen från början av hans blogg lansering till idag. Vi har även diskuterat om våra mål, handelsstrategier, en D möjliga samarbeten. Idag har jag äntligen lyckats posta denna exklusiva och omfattande intervju med Singapores valutahandelare efter några schemaläggningsfrågor. Trots att han var bara 20, har han haft nästan tre års handel med valutahandel och utan tvekan tror jag att han är på Vägen till att vara en bra Forex-handlare. Utan ytterligare ado, ta en drink och luta dig tillbaka när du går igenom det här och lär dig något av honom.1 Hur länge har du handlat valutor Jag har handlat valutor sedan 2013, när jag först gick in i tertiär Utbildning Med huvudämne i bokföring gav det mitt intresse för de finansiella marknaderna. Det var en nära vän av mig som introducerade valutahandling till mig medan jag fortfarande lärde mig att handla aktier.2 Kan du ge oss lite bakgrund till hur du började handla Och hur det utvecklats förändrade ditt liv Det var 2008, när jag först fick min iPhone Det var en lagerapp som var förinstallerad i telefonen, vilket fick mig nyfiken på handel med aktier För nästa 4 år av mitt liv lärde jag mig faktiskt mer om hur man värderar ett företag, särskilt med hjälp av nyckeltal, samt att använda den diskonterade kassaflödesanalysen som är en metod som populariseras av den berömda miljonär investeraren Warren Buffett. Det har gjort en betydande inverkan på min Livet som jag gick från ingen kunskap till att vara relativt väl känd på den här marknaden Efter att jag gick in i högre utbildning gick jag långsamt in i valutahandling. Jag introducerades på denna marknad av en vän och blev också lockad av hur flytande denna marknad var. Det krävdes också Mycket mindre pengar för att komma in i denna marknad jämfört med motparterna i aktier. Just nu handlar mitt liv kring valutahandel och jag hoppas även att utvidga min portfölj till aktier, vilket kräver mycket mindre ingripanden än valutahandel. 3 Har du för avsikt att handla Forex för ett levande Absolut skulle jag vara mer än glad att handla för ett levande När jag ser mig själv som en entreprenör vill jag också starta ett företag som roterar kring de finansiella marknaderna jag w Ould gillar också att prata och lära människor hur man handlar forex också jag hoppas att jag har chans att coacha dig en dag.4 Vad är din nuvarande genomsnittliga avkastningsmånad för de senaste 12 månaderna Efter att ha gjort en förlust i nästan ett år, jag Har framgångsrikt utbildat mig att vara fokuserad och mindre känslomässig under handel Som sådan skulle jag säga att jag kan uppnå en 5 avkastning per månad now.5 Kan du beskriva din arbetsstation setup Eftersom jag inte har en stor budget just nu använder jag Min bärbara dator med en 15 skärm till handel Jag har en 23 extern bildskärm som jag ansluter till med ett trådlöst tangentbord och en mus under dagar när jag vill se en större bild av hela marknaden Personligen skulle jag rekommendera handlare att använda en bärbar dator Att handla på grund av rörligheten det ger mig älskar att gå till luftkonditionerade platser som är tysta och handla marknaderna Det ger mig en känsla av frihet.6 Vilken kartläggningstjänst använder du De flesta valutahandlare bör vara medvetna om mjukvaran Meta Trader 4, eller MT4 för kort jag använder bara th Är programvara för mina kartor Det är bra och pålitligt Det kommer med många indikatorer och funktioner För handlare som är intresserade av automatiserad handel, stöds den också på denna plattform.7 Vilka är dina favorit valutapar att handla? Jag handlar främst AUDUSD, GBPUSD , Och USDJPY Anledningen till att jag handlar Aussie-dollarn beror på dess stabilitet Eftersom Kina är Australiens största ekonomiska handelspartner är Aussie mycket känslig för de kinesiska ekonomiska dataens nyheter, men eftersom Aussie är mycket mer flytande än CNH och därför valde jag att handla den över den kinesiska motparten GBPUSD valdes eftersom den mycket liknar EURUSD. Den brukar älska stora drag och brukar handla i en viss riktning. Euro var en stor avstängning för mig eftersom det finns för många Ekonomiska data från flera länder att följa USDJPY har varit populär bland nya handlare på grund av dess enkelhet Med BOJ: s ingripande av att deflatera yenen, går det länge på det här paret en säker - Vin, åtminstone för nu Analytiker förväntar sig att yenen når 135 vid slutet av 2016.8 Hur många timmar dag spenderar du valutahandling Jag brukar spendera ungefär 2 timmar om dagen för att titta på diagrammen Inte hela tiden spenderas Sitter framför datorn för att göra det Eftersom jag använder MT4-appen på min smartphone har jag tillåtit mig att gå ännu mer mobil än en bärbar dator, därför skulle jag uppskatta att jag skulle spendera 2 timmar om dagen på skärmen. , Skulle jag troligen spendera bara 30 minuter framför min dator för att göra det.9 Beskriv din bästa handel, vilket valutapar, varför du lade det och hur mycket vinst gjorde du Min bästa handel var faktiskt en vara Som vi alla vet Att oljepriset har sjunkit, jag satsade på att det skulle vara att priserna skulle studsa tillbaka jag lagt en lång handel på den och jag tog en vinst på 1000. Vad var ditt största misstag någonsin? Låt mina känslor ta över vad som är i mitt huvud Många framgångsrika näringsidkare har sagt det, och jag kan inte betona hur viktigt detta är Att vara känslomässig kommer att göra dig ännu mer så i slutet av dagen Varje näringsidkare måste förstå att förluster är vanliga och så länge vi handlar i enlighet med våra planer, skulle vi definitivt vara lönsamma i slutet av dagen.11 När du placerar En handel, använder du teknisk analys, grundläggande analys eller en kombination av båda Så mycket som jag är en teknisk näringsidkare noterar jag viktiga ekonomiska pressmeddelanden eftersom det här är den tid då marknaden börjar whiplash och ta ut alla Av marknaden Men annat än när det finns nyheter, skulle jag bara handla med teknisk analys. 12 Hur hanterar du risken Jag hanterar min risk genom att använda en positionsstorleksräknare för att beräkna mängden partier jag måste ta varje gång Jag vill placera en handel De tar hänsyn till valutaparet som du handlar, stoppar förlustnivå och riskrisk som jag skulle rekommendera. Jag rekommenderar starkt alla näringsidkare som vill lyckas ta inte mer än tre risker för varje handel plats D.13 Vilka lektioner har du lärt dig som har hjälpt dig att hitta lönsamma affärer och hålla förluster relativt små? Följ din handelsplan Det är nummer 1-lektionen som jag har lärt mig under åren av handel. Nummer 2-lektionen som jag skulle vilja förespråka Till handlare där ute skulle inte vara emotionella Det gör egentligen inget annat än förstör din handels karriär.14 håller du med om att valutahandel är mer riskabelt än handelslagret Varför så håller jag inte med det uttalandet För mig är risken resultatet av okunnighet Jag är säker på att en framgångsrik Forex Trader trading aktier kan förlora så mycket pengar som en aktiehandel näringsidkare förex, om han inte vet vad han gör. På samma sätt skulle jag inte säga att alternativ och terminer är mer riskfyllda än forex eller aktier. Kunskap är makt. 15 Vilka indikatorer har du funnit mest användbara, såsom Slow Stoch, Fibonacci, ADX, RSI osv. Personligen använder jag inte mycket indikatorer för handel eftersom jag tror på prisåtgärder. Jag använder dock Fibonacci-verktygen för projicering av Retracement av priser samt förlängningar Medan jag inte fördömer handel med hjälp av indikatorer rekommenderar jag starkt handlare att lära mig mer om handlingshandel med handel. Jag tror att de är det mest effektiva och effektiva sättet att lönsam handel.16 Vad är några av dina favoritresurser För att lära sig om och följa Forex marknaden En av de webbplatser jag skulle rekommendera skulle vara Det är en bra hemsida för varje handlare, amatör eller erfaren att lära sig mer om Forex trading Du vet aldrig vad du kan lära dig därifrån En annan webbplats jag skulle rekommendera Är min egen hemsida FOREX TRADER FOREX TRADER Jag uppdaterar min hemsida ofta för att läsare ska veta mer om min handelserfarenhet. Du kan definitivt läsa mer om min handelserfarenhet från min hemsida.17 Vad känner du som en valutahandelare som ny Näringsidkare som börjar på marknaden bör fokusera på Lär dig dynamiken på marknaden. Förstå hur prisåtgärder fungerar. När du framgångsrikt har förstått och förstått hur p Riskhandlingar, börja handla med ett demo-konto När du börjar hänga med det, börja handla med hjälp av live-konton. Här är din disciplin i gång. Lita på mig, alla nya handlare tycker att de kan hantera sina känslor, men oftare än inte Det tar några handelskonton att göra Det måste du sluta girighet och rädsla för att störa dina handelsbeslut. Om du inte kan behärska det, kommer du ändå att förlora pengar i slutet av dagen, oavsett hur lönsam din handelsplan är. . Så vad tror du kommer han vara så framgångsrik som hans piercing passion i trading. Regards, The Independent Abcedarian. You har kanske saknat dessa. Och juli 2016 Var den globala marknaden går från en 22 år gammal FX TA Trader. Secondary Meny. June 30th 2011.I går igår s post Tide väntar på Aussie, förklarade jag hur en rådande osäkerhet på marknaderna har manifesterat sig i form av en minskande australiensisk dollar Med dagens s post vill jag bära det argumentet framåt Till den kanadensiska dollarn. Det visar sig att forexmarknaderna för närvarande behandlar Loonie och Aussie som oskiljaktiga Enligt AUD USD och CAD USD handlar med en 92 5 korrelation, näst högst i forex bakom endast CHFUSD och AUDUSD Att de två har korrelerats numeriskt se diagrammet nedan för att den bättre delen av 2011 också kan urskiljas med en kortfattad blick på diagrammen ovan. Varför är det här fallet Såsom det visar sig finns det en handfull anledningar Först av allt , Båda har förtjänat den tvivelaktiga karaktäriseringen av råvaruvaluta, vilket i grunden innebär att en höjning av råvarupriser matchas av en proportionell uppskattning i Aussie och Loonie i förhållande till US-dollar. Du kan se från diagrammet ovan att de årslånga råvarorna Bommen och plötslig droppe svarade mot liknande rörelser i råvarorvaluta På samma sätt sammanföll gårdagens rally med den största en dagsökningen i den kanadensiska dollarn under årets hittillsvarande. Bortsett från detta, båda curre Ncies ses som attraktiva proxys för risken Även om kaoset i euroområdet har mycket lite verklig anslutning till Loonie och Aussie, som är finansiellt sunda, geografiskt distinkta och ekonomiskt isolerade från krisen, har de två valutorna nyligen tagit sina ledtrådar från politiska Utvecklingen i Grekland av alla saker Med tanke på den ökade känsligheten för risker som uppstått både från statsskuldkrisen och den globala ekonomiska avmattningen är det ingen överraskning att investerare har försiktigt svarat genom att avveckla satsningar på den kanadensiska dollarn. Först kan banken i Kanada Ligger i en mycket likvärdig position till Australiens centralbank. Båda centralbankerna inledde en krets av penningpolitisk åtstramning under 2010, endast för att avbryta räntehöjningarna under 2011, på grund av osäkerhet om framtidsutsikter för tillväxten. BNP-tillväxten har faktiskt minskat i Båda länderna, prisinflationen har inte Faktum är att den senaste behandlingen av kanadensiska KPI var 3 7, vilket ligger långt över BOCs komfortzon Ytterligare komplicerar bilden är det faktum att Loonie är nära en rekordhög och BOC är fortfarande försiktig för att ytterligare stärka uppskattningsbränderna genom att göra det mer attraktivt att bära handlare. På kort sikt är utsikterna för ytterligare uppskattning Är inte bra Valutakursförhöjningen var så solid 2009-2010 att det nu verkar som valutamarknaden kan ha kommit framför sig. En återgång till paritet och bortom verkar som den enda realistiska möjligheten. När den globala ekonomin stabiliseras fortsätter centralbankerna att öka , Och risken för aptit ökar, kan du vara säker på att Loonie och Aussie kommer att plocka upp där de slutade. June 29th 2011.Australia håller på att komma in i en boom som ska vara årtionden Den australiska dollarn är osannolikt att gå tillbaka till var den Var och tillverkningen kommer att krympa i betydelse för ekonomin, kanske ännu snabbare än det har varit Detta, enligt Martin Parkinson, Australiens finansminister. Medan 30 år från nu har Mr Parkinson s pro Gnosis kan sondra för att vara korrekt, jag är inte så säker på att den gäller för perioden 3 månader från nu Här är det. Först och främst drivs den förmodade ekonomiska boom som sker i Australien helt och hållet av höga råvarupriser och ökande produktion Och export Sedan toppunktet i slutet av april har råvarupriserna fallit kraftigt. Du kan se från diagrammet ovan att det fortfarande finns en stark korrelation mellan AUD-dollarn och råvarupriserna. Eftersom råvarupriserna har fallit under de senaste två månaderna har det också Den australiensiska dollarn. Dessutom kommer efterfrågan sannolikt att förbli stark på lång sikt, kan det mycket väl minska på kort sikt på grund av minskad ekonomisk tillväxt över den industrialiserade världen. Tänk också på att Australiens största marknad för råvaruexport Kina Kan ha svårigheter att upprätthålla en BNP-tillväxt på 10, och åtminstone kommer nya investeringar i anläggningstillgångar som kräver efterfrågan på råvaror tillfälligt att toppa i efterhand I framtiden står gruvsektorn direkt för endast 8 av Australiens ekonomi, vilket innebär att endast i begränsad utsträckning till höga råvarupriser bidrar till den övre gränsen för australiensisk BNP. Detta begrepp förstärks av den 1 2 ekonomiska sammandragningen i Andra kvartalet den största nedgången på 20 år och det faktum att BNP är i stort sett platt de senaste tre kvartalen Många icke-gruvinriktade ekonomiska indikatorer sjunker och antalet företags konkurser är 10 högre än 2010 I slutändan då ebb Och flödet av Australiens förmögenhet beror mindre på råvaror och mer på andra sektorer. Herr Parkinsons optimistiska prognoser kan också undergrävas på kort sikt av en lösare än förväntad penningpolitik. Australiens Reserve Bank har senast höjt sitt riktmärke Ränta i november 2010 och får inte höjas igen för några månader till följd av att moderat ekonomisk tillväxt och proportionellt måttlig inflation med tanke på att en attraktiv räntedifferens kan vara Kör en del av den spekulativa aktiviteten som har dragit Aussie s uppgång, en minskning av denna skillnad kan också driva det nedåt. Det är därför att anekdotiska rapporter tyder på att den australiska dollarn är en populär lång valuta för bärahandlare, finansierad genom att korta amerikanska dollar , Och i mindre utsträckning, japansk yen Eftersom många av dessa transporterar tunga leveranser skulle det inte ta mycket för att utlösa en kort pressning och en snabb nedgång i AUD-dollar. För bevis på detta fenomen måste man inte längre titta Tillbaka än maj 2010 när Aussie föll 10-15 på bara tre veckor. Såsom en kommentator nyligen påpekade, var Aussie s 70-ökning sedan 2008 bättre betraktad som svaghet i amerikanska dollar som också katalyserade uppgången i råvarupriserna. Tydlig stabilisering av dollarn då kan låta lite luft ut ur valutan under den 28 juni 2011. Det var vårens hopp, det var vintern av förtvivlan, börjar Charles Dickens Tale of Two Cities in 201 1 blev vintern av förtvivlan följd av våren av osäkerhet På grund av jordbävningstunungen i Japan, Greklands fortsatta trängsler, stigande råvarupriser och växande oro över den globala ekonomiska återhämtningen har volatiliteten på forexmarknaderna stigit och investerare Är oklara hur man går vidare För närvarande åtminstone svarar de genom att dumpa växande valutamarknader. Som du kan se från diagrammet ovan, som visar ett tvärsnitt av växande valutamarknader, nådde de flesta valutor i början av maj och har Sedan avyttrad betydligt Om inte för rally som startade året skulle alla tillväxtmarknader valuta troligen vara nere för årets aktuella, och faktiskt många av dem ändå Ändå är avkastningen för även de bästa artisterna Mycket mindre spektakulär än 2009 och 2010 Likaså är MSCI Emerging Markets Stock Index ned 3 5 i YTD och JP Morgan Emerging Market Bond Index EMBI har stigit 4 5 vilket avspeglar minskad tillväxt föreca Stämmer lika mycket som uppfattningar om ökad kreditvärdighet. Det finns ett par faktorer som driver denna ebbing av känslor. Först och främst minskar risken för appetit. Under de senaste två månaderna sammanföll varje upplösning i skuldkrisen i euroområdet med en avyttring i Tillväxtmarknader Enligt Wall Street Journal Central - och östeuropeiska valutor som ses som mest utsatta för ekonomisk oro i euroområdet har underperformat ekonomier längre bort, till exempel Turkiet och Ryssland, har också haft svaghet i sina respektive valutor Vissa analytiker tror att Det beror på att tillväxtekonomier generellt sett är mer finansiellt sunda än sina grundläggande motsvarigheter, att de i sig är mindre riskabla. Tyvärr, medan denna proposition gör teoretisk bemärkelse kan man försäkra sig om att en standard av en medlem i euroområdet kommer att utlösa en massavvandring till säkra hamnar INTE i framväxande marknader. Samtidigt som tillväxtmarknaden Asien och Sydamerika är lite isolerad fro M euroområdets skatteproblem Å andra sidan är de fortfarande sårbara för en ekonomisk avmattning i Kina och till stigande inflation Centralbankerna i centralbankerna har undvikit att göra betydande räntehöjningar, följaktligen stigande obligationspriser av rädsla för att bjuda in ytterligare kapitalinflöde och ställa upp valuta appreciering och Resultatet har stigit prisinflationen Du kan se från diagrammet ovan att de mörkaste områdena som symboliserar högre inflation ligger alla i tillväxtområden. Även om hög inflation inte är problematisk är det inte svårt att tänka sig en nedåtgående spiral till hyperinflation. En plötslig av monetär instabilitet skulle skicka investerare rusar till utgångarna. Samtidigt som de flesta analytiker själv ingår är fortsatt hausse på tillväxtmarknader på lång sikt många ligger i den kortfristiga RBC framväxande marknadsstrategen Nick Chamie säger att hans lag har rekommenderat defensiv Stående till kunder sedan 5 maj och rekommendera inte nya hausseiska växande valutor Ts just nu sa torsdag att det inte är att rekommendera enbart korta positioner på tillväxtmarknadens valutor till kunder men föreslog en försiktigare och selektiv inställning när det gäller att göra valutasatser. Detta fenomen kommer att förvärras av det faktum att marknadsaktiviteten vanligtvis saktar ner i sommarkartan ovan Med vänlighet av Forex Magnates som handlare går på semester Med mindre likviditet och oförmåga att ständigt övervaka en s portfölj, kommer handlare att lura sig för att ta riskabla positioner. Vinst från Forex Trading beskattas i Singapore. Intäkterna från Forex trading beskattningsbar i Singapore Faktum är att vad som sägs om vinst från andra finansiella instrument binära optioner, terminer, etc. För någon som är närvarande eller är intresserad av att delta i Forex trading, hoppas jag att det här inlägget kommer att hjälpa dig att svara på några av de frågor jag har mig själv när jag började bli allvarlig i FX-handel Och spara dig lite tid på att leta efter webben. Efter en rad forskning online har jag kommit ut med flera slutsatser och fin Det är uppenbart att konsekventa FX-handlare kommer att börja bli nyfiken på om de skulle beskattas av sin inkomst eller om det finns några regler för inkomst av handel med dessa instrument. Slutsatsen. För att bara säga ja och nej Det är definitivt en Gråzon om du handlar heltid för inkomst eller om du handlar med tusentals partier ofta, kommer IRAS att få det sista säg i det fallet. Om du skulle behandla det som en sidinkomst, kommer det inte att beskattas som det kommer då Betraktas som en personlig investering en bra faktor för handel i Singapore. As anges av IRAS. Gains från försäljning av aktier och finansiella instrument Generellt sett är vinster eller förluster som härrör från köp och försäljning av aktier eller andra finansiella instrument betraktas som personliga investeringar Dessa vinster Är realisationsvinster och är inte skattepliktiga Du behöver inte rapportera sådana vinster i din avkastning. När är det skattepliktigt För att avgöra om en individ är handel, faktorer som frekvens och volym av transaktioner, Intervallet mellan köp och försäljning och sättet att finansiera köp av aktier kommer att beaktas. De tre omständigheterna ovanstående ensamma bestämmer inte huruvida vinsterna är skattepliktiga. Som anges av MOF. Tax Behandling av investeringar från Singapore som genereras Följande Singapore-inkomst som erhålls av någon individ den 1 januari 2004 eller senare kommer att vara befriad från inkomstskatt i eventuella räntor från skuldförbindelser ii någon rabatt från skuldförbindelser som förfaller inom ett år från utfärdandet av dessa värdepapper iii någon inkomst Från en livränta, förutom inkomst från en livränta som köps av en enskild arbetsgivare i stället för någon pension eller annan förmån som ska betalas under hans anställning eller vid hans pensionering och B någon livränta som köpts enligt SRS iv, eventuell inkomst från någon livförsäkring, förutom En eventuell summa som realiserats under någon försäkring mot förlust av vinst v någon fördelning som gjorts genom ett kollektiv investeringsprogram som utgörs av ett fondförtroende inklusive Värdepappersförtroende som är auktoriserad enligt 286 § värdepappers - och framtidslagen Cap 289, som är inkomst eller anses vara individens inkomst, med undantag för utdelningar gjorda av Singapore utdelningar från vilka skatt dras av eller avdragsgill enligt avsnitt 44 och vi eventuell avgift Eller kompensationsbetalning från värdepapperslån eller återköpssystem. Låt oss förstärka spelet Nu, vad händer om du använder en utlandsmäklare. Vad händer om du använder ett utlandsmäklare eller finansinstitut för din handel och fått en stor summa vinst? Är de Skattepliktiga alls Du måste rapportera något Baserat på Inland Revenue Authority i Singapore och Singapore Finansdepartementet verkar det som om alla personliga investeringar och intäkter som tas emot den 1 januari 2004 är undantagna från inkomstskatt Du behöver inte ens förklara dem Låter som en plan, guys. As anges av IRAS. Taxable och Non-Taxable Income Alla inkomster som erhålls i eller härrör från Singapore är belastade med inkomstskatt Generellt överskott Löninkomst som mottas i Singapore den 1 januari 2004 eller senare, är inte skattepliktig, utom under vissa omständigheter Vänligen hänvisa till utomeuropeiska intäkter mottagna i Singapore för mer information. Inkomster som erhålls kan komma från olika källor, såsom anställningshandel, affärsverksamhet, yrke eller vocation Property eller Investeringar Andra källor, t. ex. livräntor, royalties, vinster eller egendom eller förtroendeinkomst. Som anges av MOF. Tax Behandling av utländsk inkomst. Eventuell inkomst som härrör från källor utanför Singapore och mottagen i Singapore den 1 januari 2004 av en annan än partners av Ett partnerskap är befriat från inkomstskatt. Omkring en månad sedan mitt senaste inlägg som jag tänkte skriva mer meningsfulla och informativa inlägg där läsarna kommer att lära sig och känna något nytt varje gång Hoppas det gör det Haha Kommentera och prenumerera på den här bloggen för att få min Nästa post i din inkorg direkt, gratis. Och slutligen hoppas du har haft en bra helg Glad Vesak Day guys. Regards, The Independent Abecedarian. You m Ight har missat dessa. Enda jul 2016 Var den globala marknaden går från en 22 år gammal FX TA Trader. Hi är jag viss till viss del den utländska inkomsten skatt vid den tidpunkt då de överförs till Singapore vad gäller handelsinkomster Är omhändertagande. Så om handelsskyltar gäller till exempel som gör att din inkomst klassas som beskattningsbar Samma gäller för din exx handel gjord utomlands Den enda skillnaden är att din inkomst kommer endast att beskattas när du tar emot fonden i Singapore. Oberoende Abcedarian säger. Tack för att du släppt av. Baserat på ditt meddelande menar du att utländska handelsinkomster bör deklareras. Om så är fallet, tror jag att nettovinst eller bruttoinkomst kommer att vara extremt svårt och tråkigt för IRAS att kontrollera om varje näringsidkare Historier Liksom hur skulle IRAS då kunna korsa den exakta vinsten du har tjänat via din utländska mäklare, redovisar de provisioner, spridningar, kontointressen, bytesräntor mm i FX Trading till exempel Du kan dra tillbaka en del av vår prof Det kommer de att beskatta dem pro-rated då. Eller om du sa att de skulle beskatta oss när vi överförde pengarna tillbaka till Singapore, om vi gjorde en förlust och överföra återstoden tillbaka, vet IRAS om dessa pengar är vinst eller Din överblivna huvudstad. Jag uppskattar ditt budskap, men jag är väldigt nyfiken på hur regeringen kommer att beskatta oss, om någon, eftersom det säkert kommer att vara smuthullar om de beskattar vissa och inte de andra, vilket gör lagen godtycklig. Den är inte skattepliktig Jag har personligen mailat IRAS för att klargöra och här är svaret från en högre skattemyndighet. Vi vill informera dig om att vinster eller förluster som en individ erhåller från köp och försäljning av finansiella instrument på egen hand ses som personliga investeringar. Om Individen köper och säljer finansiella instrument som vinst, vinsten är inte skattskyldig eftersom det är en realisationsvinst. Han behöver inte anmäla vinstförlusterna i hans inkomstskatt. Den oberoende abdukten säger. Okej, jag antar att du fick Det där och e Lucidated denna post helt Så jag antar att även en heltid näringsidkare behöver inte anmäla sin vinst förlust om han handlar bara för sig själv, med sin egen kapital Värdesätta din delning. Sekundär Meny.

No comments:

Post a Comment